![© avlxyzlicencja: Creative Commons](/media/lib/297/n-1210865010_458186-3c2fe30e67d04e055d09b32688d3389a.jpeg)
Instytut Żywności i Żywienia przygotował dla dzieci aplikację o zdrowym żywieniu
5 stycznia 2018, 13:24„Zdrowice” to nowa aplikacja o zdrowym żywieniu dla dzieci i młodzieży przygotowana przez Instytut Żywności i Żywienia. Eksperci mają nadzieję, że dzięki tej grze dzieci zainteresują się zasadami racjonalnego żywienia i zdrowym stylem życia.
![](/media/lib/295/n-got1-da594faa5654c3db7c43aa69fc2a223a.jpg)
Samwell Tarly autorem pracy o klimacie świata „Gry o Tron”
21 grudnia 2017, 12:42Naukowcy z 3 brytyjskich uniwersytetów - w Bristolu, Cardiff i Southampton - posłużyli się modelem klimatycznym, by symulować i badać klimat "Gry o tron".
![](/media/lib/295/n-cruise-c483d60f80d44845aa26faec8a9889be.png)
Autonomiczny samochód zderzył się z motocyklistą
21 grudnia 2017, 11:31Producent autonomicznych samochodów, firma Cruise, która w ubiegłym roku została przejęta przez GM, poinformowała o kolizji pomiędzy jej pojazdem a motocyklistą. Do zderzenia doszło w San Francisco. Z raportu złożonego przed Kalifornijskim Wydziałem Ruchu Drogowego dowiadujemy się, że policja orzekła, iż winnym wypadku był motocyklista.
![](/media/lib/140/n-poker-4255b901ef213e29b30cd0faa0febb62.jpg)
Jak działa Liberatus, SI, która rozgromiła pokerzystów?
18 grudnia 2017, 11:02Twórcy Liberatusa, systemu sztucznej inteligencji, który jako pierwszy w historii rozgromił światową czołówkę pokerzystów, opublikowali artykuł, szczegółowo opisujący działanie swojego programu. Profesor Tuomas Sandholm i doktorant Noam Brown z Carnegie Mellon University opisali, jak Liberatus dzieli rozgrywkę na mniejsze części, łatwiej poddające się procesom obliczeniowym.
![](/media/lib/293/n-pokemon-499b8a4414964e5bdabf67dc779402f7.jpg)
Setki zabitych, miliardy dolarów strat - bilans Pokemon Go
27 listopada 2017, 11:22W ubiegłym roku wiele osób oddało się szaleństwu o nazwie Pokemon Go. Gra szybko zyskała olbrzymią popularność, a jej fani zachowywali się – delikatnie mówiąc – nieodpowiedzialnie. Dlatego też producent bardzo szybko zaktualizował grę o ostrzeżenie, by nie korzystać z niej podczas prowadzenia samochodu. Jak twierdzą naukowcy z Purdue University, ostrzeżenie niewiele dało
![](/media/lib/184/n-telewizja-wykancza-949ae95829dfc026dd338bf5f653da80.jpg)
Sprawa przejęcia Time Warner przez AT&T trafiła do sądu
22 listopada 2017, 10:43Podczas kampanii wyborczej prezydent Trump zapowiadał zablokowanie przejęcia Time Warner przez AT&T. Argumentował, że tego typu transakcje dają koncernom zbyt dużą władzę nad rynkiem. Sam prezydent nie ma uprawnień pozwalających mu na zablokowanie przejęcia. Może to zrobić jego administracja. I to się właśnie dzieje.
![](/media/lib/291/n-aidoctor-a9efb4320d02ff266a14c7afc45dd72e.jpg)
Sztuczna inteligencja kontra lekarze. Algorytmy radzą sobie coraz lepiej
7 listopada 2017, 12:18Magazyn Spectrum IEEE, wydawany przez Instytut Inżynierów Elektryków i Elektroników, wykonał interesujące zestawienie ostatnich osiągnięć sztucznej inteligencji na polu medycyny. Świetnie uświadamia ono, jak wielki postęp dokonuje się na polu SI oraz jak olbrzymie korzyści mogą przynieść systemy sztucznej inteligencji wspomagające pracę lekarzy.
![](/media/lib/290/n-fallcreatorsupdate-23740f9f4cad679320e7021b39ae3b1f.jpg)
TruePlay ma zapobiec oszustwom w grach
24 października 2017, 10:34W Windows 10 Fall Creators Update znalazł się nowy mechanizm o nazwie TruePlay. Jego zadaniem jest zapobieganie oszustwom w grach online'owych. Technologia ma informować producentów gier o oszustwach, pozwolić na zidentyfikowanie nieuczciwych graczy i podjąć działania.
![](/media/lib/152/n-konsola-89a4ec5e862e6b336c896462132b27ee.jpg)
Gry wideo trenują obszary mózgu kluczowe dla uczenia
6 października 2017, 13:06Gry wideo zapewniają przewagę podczas uczenia.
![](/media/lib/288/n-mariobros-369e7993e24943faec14a93e28d46d38.png)
Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji
13 września 2017, 07:53Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.